Research Group on
Educational and Career Guidance Systems
and Competencies of Guidance Professionals
     
  » Index
» Publications
» Conferences and meetings
» Coordination of monographs/studies
» Transferral
» Postgraduates
» Collaboration
» Links
» Search

     
  » Research Group
» Projects
» On-Line Community
 

     
  » Contact
 


THESES

  • Evaluación del segundo ciclo de Educación Infantil desde una perspectiva internacional: diseño y validación de un instrumento. (2022) Andrea Otero-Mayer. Directora: Consuelo Vélaz de Medrano. Codirectora: Eva Expósito Casas.

  • La función tutorial en Educación Primaria y Secundaria: Un estudio empírico. Ana María González Benito. Directora: Consuelo Vélaz de Medrano. Codirectora: Esther López Martín. (UNED) (2018).

  • A construcción biográfica do labor de orientación en educación infantil e primaria en Galicia. Cristina Pérez Crego. Directors: Neves Arza Arza e Mar Rodríguez Romero. (2017)

  • A prática da Orientação Profissional na universidade: um estudo numa universidade portuguesa. Natalia da Conceiçao de Oliveira Pereira.Directors: Neves Arza Arza, Xavier de Salvador e Mar Rodríguez Romero (2017).

  • El desarrollo de capacidades sociocognitivas complejas en alumnado con desventaja social. Directors: C. Vélaz de Medrano y L. Mazzei. Universidad de Manchester y UNED.

  • Equidad educativa: Diseño y validación de una guía para evaluar la contribución de los departamentos de orientación a la promoción de la equidad. José Sánchez Santamaria. Director: María Asunción Manzanares Moya. Universidad de Castilla-La Mancha (2014).

  • Asesoramiento educativo. Su desarrollo en las escuelas indígenas de Talamanca (Costa Rica). Directors: C. Vélaz de Medrano y J.M. Moreno (UNED)  (2003)

  • Modelos de intervención psicopedagógica en centros de Educación Secundaria. Directors: E. Martín y V. Vélaz de Medrano (UNED y UAM).(2002)

Thesis in process
  • Evaluación del segundo ciclo de Educación Infantil desde una perspectiva internacional: diseño y validación de un instrumento. (en curso) -Doctoranda: Andrea Otero-Mayer. Directora: Consuelo Vélaz de Medrano. Codirectora: Eva Expósito Casas.

  • Diseño y validación de un programa para el desarrollo de competencias en modalidad e-learning (en curso) - Doctoral student: María Luisa Garayoa Poyo - Director: Daniel Anaya Nieto - Co-director: Esther López Martín. UNED

  • Validación del modelo cognitivo social del desarrollo vocacional en el contexto educativo colombiano (en curso). Director: Ángeles Blanco. Universidad Complutense de Madrid.

  • Autoeficacia en reanimación cardio-pulmonar. Medida y evaluación en profesionales sanitarios (en curso). Director: Ángeles Blanco. Co-director: Juan Carlos Torre. Universidad P. Comillas-ICAI-ICADE y Universidad Complutense de Madrid.

  • El abandono escolar temprano en Castilla La Mancha. Respuestas de prevención y reducción de los centros de Educación Secundaria Obligatoria (en curso). Director: Ángeles Blanco. Co-director: Asunción Manzanares. Universidad de Castillla-La Mancha y Universidad Complutense de Madrid.


 

Ministry of Education and Science



National Contest, 1995

Professional development of Guidance Professionals in Secondary Education

(1996 - 1998)


European Commission



Ref.: IT/06/C/F/TH-81406

Project LEONARDO EAS-European Accreditation Scheme for Careers Guidance

(2006 - 2009)


Spanish International Aid Agency




Ref.: D/012354/07

Establishment of a guidance and job counselling service at San Carlos University in Guatemala

(2008 - 2013)


IFFIE. Ministry of Education



Research Contract
 
Analysis of Design, Management and Generalization processes of new guidance and support systems at schools. Development and comparison of the theoretical model in 6 Regional Authorities

(2007 - 2008)


Ministry of Science and Innovation



 
Ref.: EDU2008-06389
 
Development of institutional guidance models in 9 Spanish Regional Authorities: survey of guidance professionals, tutors and centre directors

(2008-2012)
 
Ministry of Economy and Competitiveness
 

 
Ref.: EDU2012-37942
 
Map of public guidance and school support systems of the Spanish Regional Authorities. Comparison with current systems in the EU

(2012-2016)