Research Group on
Educational and Career Guidance Systems
and Competencies of Guidance Professionals
     
  » Index
» Publications
» Conferences and meetings
» Coordination of monographs/studies
» Transferral
» Postgraduates
» Collaboration
» Links
» Search

     
  » Research Group
» Projects
» On-Line Community
 

     
  » Contact
 


COORDINATION OF MONOGRAPHS/STUDIES

STUDIES/ REPORTS

  • Díaz, T. (2020). Miradas sobre la educación en Iberoamérica 2020. Competencias para el siglo XXI en Iberoamérica. Madrid: Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI). Fecha de publicación: octubre 2020, páginas: 202 (13-17), ISBN: 978-84-7666-234-2.

  • Díaz, T. (2019) Miradas sobre la educación en Iberoamérica 2019. Seguimiento de las Metas Educativas 2021 y su articulación con el ODS4. Madrid: Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI). Fecha de publicación: noviembre 2019, páginas: 320, ISBN: 978-84-7666-233-5-¡.

  • Díaz, T. (2018). Miradas sobre la educación en Iberoamérica 2018. Proyecto de revisión de los indicadores de las Metas Educativas 2021. Madrid: Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI). Fecha de publicación: 2018, páginas: 103, ISBN: 978-84-7666-226-7.

  • Díaz, T, Santos, I. (2018). Estudio sobre la inclusión de las TIC en los centros educativos de aulas Fundación Telefónica. (IESME) de la OEI. Madrid: Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI). Instituto de Evaluación. Fecha de publicación: febrero 2018, páginas: 179, ISBN: 978-84-7666-223-6.

  • Díaz, T, Santos, I. (2018). Estudio sobre la inclusión de las TIC en los centros educativos de aulas Fundación Telefónica. (IESME) de la OEI. Madrid: Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI). Instituto de Evaluación. Fecha de publicación: febrero 2018, páginas: 179, ISBN: 978-84-7666-223-6.

  • Díaz, T. (2017). Miradas sobre la educación en Iberoamérica 2017. Desarrollo profesional y liderazgo de directores escolares en Iberoamérica. Madrid: Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI). Fecha de publicación: agosto 2017, páginas: 256, ISBN: 978-84-7666-672-1.

  • Díaz, T. (2016). Estudio comparado de los Sistema de Educación Técnica de los países de la Alianza del Pacífico. Santiago de Chile: Alianza del Pacífico y Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI).

  • Díaz, T. (2016). Miradas sobre la educación en Iberoamérica 2016. Avance en las Metas Educativas 2021. Madrid: Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI). Fecha de publicación: agosto 2016, páginas: 289, ISBN: 978-84-7666-578-7.

  • Díaz, T. (2015). Miradas sobre la educación en Iberoamérica 2015. Educación de los pueblos y comunidades indígenas (originarios) y afrodescendientes. Madrid: Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI). Fecha de publicación: octubre 2015, páginas: 268, ISBN: 978-84-7666-211-3.

  • Díaz, T. (2014). Miradas sobre la educación en Iberoamérica 2014. Avances en las Metas Educativas 2021. Madrid: Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI). Fecha de publicación: agosto 2014, páginas: 347, ISBN: 978-84-7666-206-9.

  • Díaz, T. (2012). Miradas sobre la educación en Iberoamérica 2012. Madrid: Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI). Fecha de publicación: 2012, páginas: 179, ISBN: 978-84-7666-200-7.

BOOKS

  • Díaz, T (2020). Comisión Económica para América Latina y el Caribe (CEPAL)/Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI), “Educación, juventud y trabajo: habilidades y competencias necesarias en un contexto cambiante”, Documentos de Proyectos (LC/TS.2020/116), Santiago: Comisión Económica para América Latina y el Caribe (CEPAL), Fecha de publicación: 2020, S.20-00522.

  • Carneiro, R., Toscano, J.C. y Díaz, T. (2009) (Coord.). “Los desafíos de las Tic para el cambio educativo”. Madrid: Fundación Santillana - Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI), Fecha de publicación: 2009, ISBN: 978-84-7666-197-0.

 

MONOGRAPHS IN JOURNALS

  • Vaillant, D. y Díaz, T. (2018) (Coord). Calidad de la formación docente: propuestas evaluativas innovadoras. Revista Iberoamericana de Educación (RIE), volumen 77, Núm. 1 (2018), páginas: 174, ISSNe: 1681-5653, ISSN: 1022-6508.

  • Díaz, T. y Toranzos, L. (2014) (Coord.). Evaluación educativa: nuevos escenarios, tendencias y desafíos en el siglo XXI. Revista Iberoamericana de Educación (RIE), volume 64 (enero – abril 2014), páginas: 213, ISSNe: 1681-5653, ISSN: 1022-6508.

 

 

 

 

Ministry of Education and Science



National Contest, 1995

Professional development of Guidance Professionals in Secondary Education

(1996 - 1998)


European Commission



Ref.: IT/06/C/F/TH-81406

Project LEONARDO EAS-European Accreditation Scheme for Careers Guidance

(2006 - 2009)


Spanish International Aid Agency




Ref.: D/012354/07

Establishment of a guidance and job counselling service at San Carlos University in Guatemala

(2008 - 2013)


IFFIE. Ministry of Education



Research Contract
 
Analysis of Design, Management and Generalization processes of new guidance and support systems at schools. Development and comparison of the theoretical model in 6 Regional Authorities

(2007 - 2008)


Ministry of Science and Innovation



 
Ref.: EDU2008-06389
 
Development of institutional guidance models in 9 Spanish Regional Authorities: survey of guidance professionals, tutors and centre directors

(2008-2012)
 
Ministry of Economy and Competitiveness
 

 
Ref.: EDU2012-37942
 
Map of public guidance and school support systems of the Spanish Regional Authorities. Comparison with current systems in the EU

(2012-2016)