2018ko
URTARRILAtik 2019ko ABENDUra
PSIKOMOTRIZITATE
LAGUNTZAKO FORMAZIORAKO Bi
Urteko Ikastaroa
aurre-inskripzio orria
C.V. osatzeko
irizpideak
deialdiaren
gutuna
Ikastaroaren irakasleak
ZUZENDARITZA ZIENTIFIKOA:
-
Asefop (Psikomotrizitate-Praktikan Formaziorako Eskolen Elkarte Europarra).
IRAKASLE-TUTOREAK:
-
Rikardo Acebo (Asefopeko formatzailea).
- Margarita Aresti (psikomotrizitate-terapeuta).
-
Alvaro Beñaran (pedagogo
terapeuta eta Asefopeko formatzailea).
- Jon Pérez de Arrilucea (psikologoa
eta Asefopeko formatzailea).
IRAKASLEAK:
-
Giusseppe Benincasa (psikiatra, ume-neuropsikiatra eta psikoanalista).
-
Mª Ángeles Cremades (psikologoa eta Asefopeko formatzailea).
-
Katty Homar (pedagogoa eta Asefopeko formatzailea).
-
Amparo
- Juan Carlos Martín
Lorenzo (fisioterapeuta eta psikomotrizitate-terapeuta)
-
Anna Luna (pedagogoa eta Asefopeko formatzailea).
-
José Á. Rodríguez (sendagilea, psikoanalista
eta Asefopeko formatzailea).
- Iolanda Vives (psikologoa eta Asefopeko formatzailea).
LAGUNTZAILEA:
-
Claire Rueff-Escoubès
(Mendel erakunde-dispositiboaren
gainbegiralea, soziopsikoanalista
eta Parisko Desdenettes Taldeko sortzailea).
- Alexandra Lund
(AGASP.-eko
kidea. Mendel erakunde-dispositiboaren
kidea).
Psikomotrizitate-laguntzaren
inguruko formazioaren helburua zailtasunak dituzten haurrekin lan egiteko gaitasun
profesionala lantzea da. Prestakuntzak metodologia, edukiak eta jarrera pertsonalak zein gorputzekoak uztartzen ditu, eta ezaugarri
horiek osotasuna eta berezitasuna ematen diote ikastaroari.
Formazioak ondoko gaitasunak jorratzen ditu:
- Sentibera izatea eta aintzat
hartzea bere emozioak eta emozio
horiek gorputzean sortzen dizkioten eraginei, eta egin
beste horrenbeste umeengandik datozenekin.
- Onartu gorputza dela umearen
historia adierazpenaren biderik
aproposena.
- Gai izatea zailtasunak dituen umeari egin
behar duen bidean laguntzeko: hasieran Larritasun Arkaikoak adieraziko ditu eta Ekintzen
Mamuak jarriko ditu abian; gero,
Psikomotrizitatearen laguntzari
esker sortuko den konfiantzazko harreman giroan, umeak bere
buruaz seguru egoteko prozesuak garatuko ditu eta
sinbolizatzeko gaitasunak izatera iritsiko da.
- Honako printzipioen koherentzia bere lanean barneratuz:
“ez direktibotasuna”, entzun eta moldatu,
bizipena-pentsamendua interakzioa eta pertsonekiko errespetua. Printzipio horiek guztiek espezifikotasuna ematen diote Asefopeko
psikomotrizitate-praktikari,
bai prestakuntza prozesuetan
baita umeekin lan egiterakoan ere.
1.- Formakuntza Pertsonala
Formazio-prozesuaren funtsezko osagaia da, eta era berean psikomotrizitate praktika jardunaren berezitasuna. Bizipenak, Laguntzarako estrategiak eraikitzea edota kontzeptu teorikoak jorratzen ditu.
Emozioak gorputzaren bidez bizitzeko aukera izatea da oinarrizko estrategia. Sinbolizazio
eta bizipenak ulertzeko maila diferenteak eskuratuko ditu ikasleak, eta mintegi teorikoetan
jorratuko ditu.
B. Aucouturier-en dispositiboa
erabiliko da, formazioan bizitakoa eta komunikazioa
kudeatuko duten hiru laguneko talde autonomoen funtzionamenduan datzana. Modu horretan
erresonantzia toniko eta emozionalak mobilizatzen dira, eta horien bidez
birsegurtatzeko prozesuak abiarazten dira. Prozesuok beharrezkoak dira norberaren historiara zabaltzeko, deszentralizatzeko, eta bestearekiko, besteekiko eta kanpoko munduarekiko komunikaziorako.
Formazio honen eta haurrekin lan
egitearen artean paralelismoa dago: bi alorretan sakoneko
erreasegurazio prozesuak lantzen dira, bai ikasleen kasuan zein haurrekin lan egitean. Horrela,
haien ulermen enpatikora iritsi gaitezke, desiora jo eta blokeatzen dituzten larritasunen aurrean birsegurtatuko dituen ekintza burutu. Bide horretan harrera,
sostengu eta segurtasun kutsuko jarrerekin lagunduko diegu.
Formazioaren alde hau bi ikasturtetan
egingo diren ikastaro praktikoen bidez garatuko da. 180 ordu inguruko iraupena
izango du.
2.- Formakuntza Teorikoa
Aucouturier Psikomotrizitate-jardunaren oinarrietan sakontzeaz gain, haurraren heldutasunerako garapen normalaren eta patologikoaren teoriak aztertuko dituzte partaideek: mugimenezko egitura, psikoafektiboa eta kognitiboa.
Familia,
eskola, laguntza terapeutikoa, e.a.; haurrak hainbat sistematan daude murgilduta, eta formazio teorikoaren bidez horien inguruko
hausnarketa egin ahal izango dute
partaideek.
Formazio pertsonalaren eta praktikoaren barruan, eta haiekin
uztartuta, mintegi monografikoak egingo dira bi urteotan.
100 ordu baino gehiagoko iraupena izango dute.
3.- Formakuntza Praktikoa
Haurrekin zuzenean
lantzen den Formazio Praktikoa funtsezkoa da formazioaren prozesuan, modu horretan bizipenak
eta kontzeptuak uztartzen baitira.
Ezinbestekoa da ikasleek
Laguntzako Psikomotrizitate
Praktiken prozesu pertsonala bizitzea kasu indibidual batekin. Horrela, formazio-prozesuan zehar edota psikomotrizitate
laguntzan zehar sortzen diren erresonantzia
tonikoak eta emozionalak benetan lantzeko aukera izango dute.
Ikasleek psikomotrizitate-aretoan landuko dute formazio praktikoa,
eta ondoren saiook aztertuko dituzte. Lan-egitura autonomo gisa, hiru lagunek osatutako lan-taldeetan aztertuko
dituzte saio praktikoak. Tutoretzapean eramango dute aurrera
lan guztia.
Hirukoteak hilero elkartuko
dira modu autonomoan, eta hiru hilero, berriz, irakasle-tutoreekin. Era berean, bideo-azterketen mintegiak egingo dituzte.
Formazioaren alde honek 300 ordutik gorako iraupena izango du, bi
ikasturteetan banatuta. Ordu horietan sartzen
dira saioak prestatzeko denbora, saioak, eta baita
ondoren partaide bakoitzak egiten duen bere laguntza-praktikaren analisia ere.
4.- Mendel Dispositibo Instituzionala
Harreman instituzionalak aztertzeko baliabidea da, eta ikasle, irakasle
eta formatzaileentzat ebaluazio iraunkorrerako tresna.
Ikastaroetara etortzea
eta parte hartzea derrigorrezkoak dira. Prestakuntzaren alde bakoitzean klaseen %20tik gora galduz gero
ikastaroak ez du baliorik izango.
Jardunari buruzko
hausnarketa-lana eta bukaerako memoria egin beharko dute partaideek.
Ebaluazio eta
auto-ebaluazio sistema etengabea
izango da. Irakasle-arduradunen taldeak ikasleek formazioa arrakastaz burutzeko gaitasuna ote duten
erabaki ahal izango du. Beraz,
irizpide jakin batzuen
arabera, ikasleen
formazioa bertan behera uzteko ahalmena
izango dute irakasle-arduradunek. Hauek dira aipatutako
irizpideak: inplikatzeko eta komunikatzeko gaitasuna; haurra ulertzeko sentsibilitatea; jolasa hitzez adierazteko
gaitasuna; ezetz esaten jakitea; jakin-min
intelektuala eta haurraz eta
haren ekintzaz hausnartzeko gaitasuna izatea.
Ikastaroa gainditu
ondoren partaideek Bergarako UNEDek ematen duen Pskomotrizitate-Praktikako Aditu-diploma eskuratuko dute, Association Européenne des Écoles de Formation à
2017ko azaroaren 24ean, elkarrizketa Bergaran.
Sentsibilizazioko aurreko
ikastaroa (ikus hurrengo atala): 2017ko azaroaren 25 eta 26an
Donostian.
Formazioaren gainontzeko
atalak asteburuetan eta uztaileko lehen
astean landuko dira.
Eskaria eta ondoren
adierazten den dokumentazioa
aurkezteko epea
urriaren
31an bukatuko da. Dokumentuok barematu egingo dira:
- Unibertsitateko
diplomatu edo lizentziatu titulua. Unibertsitateko titulurik ezean kontuan hartuko da azken urteetan haurren laguntzan edo terapian egindako lana eta arlo horretako prestakuntzaren agiria ere.
- Bergara edo Asefopeko eskoletako Hezkuntzako Psikomotrizitate-jarduneko titulua.
- “Curriculum vitae”.
Urria eta azaroa
bitartean onartutako lagunek azaroan eta abenduan aurre-ikastaroa eta elkarrizketa
egin behako dituzte:
- Laguntzako sentsibilizazio-ikastaroa.
- Elkarrizketa pertsonala Eskolako irakasleekin.
Abenduan aukeratuko dira ikastaroko 24 partaideak, aurreko urratsak kontuan hartuta eta garrantzi
berezia emanaz Laguntza/Terapia egiteko lekuren bat izateari.
-
Laguntzako sentsibilizazio-ikastaroa: 185 €.
- Formazioaren kostua: 1. urtea, 2.613,75 €; 2. urtea: 2.663,75 € + KPI.
- Ordainketa
era: 1. urteko matrikula,
748,25
€; 2. urteko matrikula,
728,25
€ + KPI. Gainontzekoa, helbideratutako
urteko 4 kuotetan:
466,37 €koak lehenengo urtean; 474,37 €koak + KPI bigarren urtean.
Informazioa
PSIKOMOTRIZITATE-ESKOLAKO
IDAZKARIA:
Marixa Berriozabal Azueta: asteazkenak eta ostiralak, 10:30etatik 13:00etara.
email:
mberriozabal@bergara.uned.es
www2.uned.es/ca-bergara
UNED,
San Martin Agirre plaza, 4.
20570 BERGARA (Gipuzkoa)
Tel: 943 76 90 33. Faxa: 943 76 27
21
UNEDeko idazkaritza:
-
Asteartetik ostiralera
10:30-13:00 eta 17:00-20:00
-
Larunbatetan 9:00-13:00
email: info@bergara.uned.es
Antolatzailea:
LUZARO Psikomotrizitate Eskola
Laguntzailea: BERGARAko UDALA Gipuzkoa